Dag 7 - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Robin Riensema - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Robin Riensema - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Robin Riensema

Blijf op de hoogte en volg Robin

18 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Genadendal

Donderdag avond zijn we met onze groep nog naar een schoolfeest geweest op Emil Weder. Wat heel apart was om te zien. De kinderen hier dansen heel anders dan in nederland (de meeste in nederland) Ze dansen veel lichamelijker dan in Nederland. Er waren dan ook wat kinderen die wat mij betreft te ver gingen. (in gezichten likken) Daarom zijn we ook eerder vertrokken.


Vandaag zijn we de social service gaan bekijken om te kijken wat we daar kunnen verbeteren aanstaande maandag wanneer we voor een dag terugkomen om dat ook daadwerkelijk te gaan doen.mDit deden we met onze buddies. Op de normale schooltijden moesten we weer verzamelen op het schoolplein van Emil Weder. Daar stonden onze buddies ook. Voor Valentijnsdag had iedereen iets roods met wits aan. De meeste van onze buddies hadden onze gegeven OBC Bemmel shirts aan. Wanneer we onze buddies hadden gevonden moesten we eerst nog even de aula in. Daar werd er weer gezongen door het koor en werden er excusses aangeboden voor het gedrag op het schoolfeest. Er werden 2 amerikaanse mensen welkom geheten en daarna werden we in groepjes verdeeld. Alle groepjes gingen naar een andere plek om zijn/ haar social survices te doen. Ik ging met mijn buddie en nog wat anderen naar een creche in Vorstekraal. Daar hebben ze voorig jaar een speeltoestel opgeknapt. Toen wij er kwamen was dat opzich het enige wat er echt nog een beetje fatzoenlijk uitzag. Veel te doen dus! Omdat te kunnen doen hadden we eerst de spullen ervoor nodig en die hadden we pas maandag. We hebben ze proberen te helpen door de boekenkast op te ruimen en te sorteren en alle rommel uit de speelplaats te vissen, want daar was echt alles te vinden. Toen we daar klaar mee waren hadden we nog een hele tijd, maar er waren zoveel kleine kinderen om verliefd op te worden dat ik dat ook totaal niet erg vond. Toen we weg moesten had ik dan ook een heel lief klein meisjeaan me hangen met haar handjes op mijn wangen die me niet meer los wilde laten. Toen ik vertelde dat ik terug zou komen kon ze weer lachen. Toen werde we opgehaald en gingen we terug naar Emil Weder om onze buddies af te zetten. Wij zijn met weer een ander groepje ( het groepje waarmee je de lessen had voorbereid) naar een basisschool gegaan om de klas uit te kiezen die we les zouden gaan geven. Wij kwamen aan op een super leuke school die betaald werd door de overheid. De directeur was super aardig en heeft ons meegenomen naar allerlei klassen. Al ging dat vrijmoeilijk omdat ieder kind die ons zag een knuffel of een highfive wilde. Uiteindelijk hebben we een klas gekozen naelijk Graad 1. De kinderen in Graad 1 zijn rond de 7 jaar oud. We hebben een klas met 41 leerlingen. We hebben het overlegd met de lerares en die was super enthousiast en vond alles prima. We hebben nog even met de kinderen genkuffeld en zijn daarna weer teruggegaan naar Genadendal. Daar hadden we een vrije middag en hadden we tijd om onze blogs bij te werken. Dat moesten we doen in een internet cafe dat erg groot en mooi was. ( meer dan ik had verwacht). Toen we terug kwamen hdden de leraren Mexicaanse Wraps gemaakt en zijn we gaan eten. Toen iedereeen zon beetje naar bed ging ontstond er nog een scheerschuim gevecht wat erg grappig was. ( Daarna natuurlijk alles netjes opgeruimd en gaan slapen)

Tags: Dag 7

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Genadendal

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2016

Dag 7

18 Februari 2016

Dag 7

18 Februari 2016

Dag 7

14 Februari 2016

Dag 9

13 Februari 2016

Dag 8
Robin

Mijn blog over mijn reis naar Genadendal (Zuid-Afrika) Met leerlingen van OBC Bemmel!

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 2595

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: