Dag 8 - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Robin Riensema - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Robin Riensema - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Robin Riensema

Blijf op de hoogte en volg Robin

13 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Genadendal

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan om vervolgens in onze busjes te stappen. Na 2 uur rijden waren we weer dichtbij Kaapstad. Hier zijn we uitgestapt bij een mooi gebouw met allemaal zeedierskeletten aan het plafond. Daar werden we ontvangen met een drankje en kregen we een filmpje te zien over de boot trip die we gingen maken. Daarna werd er nog wat dingen verteld en uitgelegd en kregen we een reddingsvest en een veel te grote regenjas. Daarmee liepen we richting het water en stapten we op de boot. Omdat nog wat anderen en ik wat later waren, zaten alle stoeltjes al bijna vol. Sam, Milou en ik zochten nog een plekje. Die hebben we uiteindelijk gevonden.... helemaal vooraan op het dek (wat uiteindelijk de mooiste plek was). Hier hebben we veel dolfijnen gezien (wel een kwartier lang), een haai, een zeekoe (wel en dode) , pinguïns en zeehonden wel honderden. Super gaaf!
Hierna zijn we terug gegaan naar het gebouw en kregen we een kopje soep en een broodje.
Omdat het op het heetste moment van de dag niet slim was om te gaan zwemmen of liggen op het strand, zijn we voordat we dat gingen doen eerst nog langs een klein plaatsje geweest, namelijk Hermanus.
Daar was een leuk marktje waar je veel leuke dingetjes kon kopen. Na een uurtje was de zon wat minder fel en zijn we gaan zwemmen en zonnen op het strand. Daar was een eettentje met de naam "Dutchies" Daar hebben we dan ook met een groepje bitterballen (op de Zuid-Afrikaanse manier) en frietjes gegeten.
Ons was verteld dat we niet te veel moesten eten ,want de leraren hadden een verassing.
Om 17.00 uur gingen we terug naar Genadendal. In ieder geval dat dachten wij. Nadat de leraren ons probeerden gek te maken met wat extra rondjes begonnen we al wel wat door te krijgen.
Toen we bij ons hostel kwamen, reden ze namelijk door naar een restaurantje waar we met zijn allen pizza hebben gegeten. Heel gezellig!
De pizza's waren niet rond maar vierkant '( apart om te zien maar wel heel lekker).
Toen iedereen klaar was met eten, was het al laat en zijn we terug naar het hostel gegaan om lekker te gaan slapen.

Tags: Dag 8