dag 6 - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Robin Riensema - WaarBenJij.nu dag 6 - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Robin Riensema - WaarBenJij.nu

dag 6

Door: Robin Riensema

Blijf op de hoogte en volg Robin

11 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Genadendal

Enorm vroeg op. Ik voelde me na het lange slapen al wel ietsjes beter, dus besloot mee te gaan. Om 4:45 uur ging de wekker. We moesten dan ook weer 2 uur in de busjes zitten op weg naar de Tafelberg in Kaapstad. Toen we daar aan waren gekomen, moesten we met een karretje helemaal naar boven. Ik heb het niet zo op hoogtes, dus vond het best spannend. Eenmaal in het karretje kwamen we erachter dat het karretje ook nog eens ronddraaide en er gewoon open ramen in zaten. Beetje eng dus , maar wel super voor foto's. We gingen dan ook letterlijk door de wolken heen omhoog.
Eenmaal op de berg zag het er qua land uit alsof we gewoon op de grond stonden, maar als je dan over de rand heen keek was het bijna magisch.
Hier hebben we een lange wandeling gemaakt en hebben we bij een cliff staan schreeuwen voor de echo. Daarna zijn we wat gaan eten in een restaurantje boven op de berg. Ik had een heerlijke fruitsalade met meloen.
Daarna zijn we naar beneden gegaan om weer in de busjes te stappen. We gingen naar het District 6 museum in Kaapstad. Daar hebben we naar een persoonlijk verhaal geluisterd van een man die mij echt geïnspireerd heeft. De " blanken" hebben niet alleen zijn huis plat gegooid maar ook zijn vrienden, familie, en baan afgepakt. Toch vertelt hij ons dat niemand racistisch geboren is en dat het niet zo zeer de schuld is van de mensen, maar van het gedrag wat ze kregen aangeleerd.
Ook vertelde hij dat deze wereld revoluties nodig heeft om te blijven bestaan en dat revoluties alleen ontstaan wanneer een groep mensen in een hoekje wordt gedrukt. Daar zit natuurlijk wat in.
Toen hij uitgepraat was mochten we nog even rondlopen in het museum. Na het museum zouden we eigenlijk naar Kaapstad gaan, alleen was er een toespraak van de president en daar was nogal commentaar op waardoor de stad vol was met groepen demonstranten , prikkeldraad en politie agenten. Hierdoor zijn we naar Waterfront gegaan. Een duur winkelcentrum waar vrijwel alleen maar blanken mensen winkelde. Ik persoonlijk vond dit minder leuk, omdat ik niet echt het idee had dat ik Zuid-Afrika liep. Wel was het leuk om de andere kanten van Zuid-Afrika te zien, maar ik loop liever over marktjes.
We hebben weer geld gekregen van meneer Rasing om te eten in waterfront en ik heb samen met Celine een soort kipburger gegeten. Wat erg goed smaakte. Na het eten zijn we terug gereden en ben ik weer vroeg gaan slapen, zodat ik me de volgende dag weer wat beter voelde.

  • 15 Februari 2016 - 21:02

    Sacha:

    Hey lieffie,
    Super om mee te lezen wat jij meemaakt! En heerlijk dat je zoveel mooie dingen ziet en doet. Geniet nog een paar dagen! Kusjes vanuit koud nederland! Xxxx

  • 16 Februari 2016 - 09:10

    Charlotte:

    Hey Robin,

    Geweldig om je avonturen te lezen meid. En die 'rijke' wijken, dat is ook Zuid-Afrika, ook al voelt het niet zo. Het is een schitterend land, geniet ervan meid! Bij terugkomst horen we graag je verhalen en willen we je foto's zien, met commentaar ;-)

    Dikke knuffel van ons drietjes

Tags: dag 6

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Genadendal

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2016

Dag 7

18 Februari 2016

Dag 7

18 Februari 2016

Dag 7

14 Februari 2016

Dag 9

13 Februari 2016

Dag 8
Robin

Mijn blog over mijn reis naar Genadendal (Zuid-Afrika) Met leerlingen van OBC Bemmel!

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 2612

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: